dinsdag 7 november 2023

Poppendag

Twee weken geleden liet ik het bolletje garen zien waarvan mijn tekenpop een nieuwe broek wilde hebben. Nou is dat niet zo makkelijk, want ik moet rekening houden met de standaard. En hij/zij wil toch ook af en toe iets anders aantrekken. Gelukkig heb ik nog wat hele oude boekjes met patronen bewaard en daar kon ik inspiratie uit opdoen voor het model. Dit boekje had een paar broeken voor Ken, helaas allemaal gebreid. Maar zo kon ik wel zien hoe het patroon werd opgebouwd.

Ik ben maar gewoon begonnen met haken en steeds tussendoor passen. Het heupstuk is nu klaar en ik ben net begonnen met de eerste broekspijp.

Mijn  tekenpop krijgt steeds trouwens meer praatjes. Na het lezen van de reactie van Elizabeth wilde hij/zij heel graag een naam hebben. Maar alle neutrale namen, die ik voorstelde werden door hem/haar afgewezen! Dus als je nog een mooie naam weet, dan horen wij dat graag!

3 opmerkingen:

  1. Ik ben heel benieuwd! Het lijkt me een lastige klus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gaat je vast lukken met dat broekje! Ik vind het gemakkelijker om aan te passen met een haken dan met breien.
    Oh, wat een praatjes krijgt pop en ik heb het vast aangewakkerd!
    Vraag eens wat hij/zij vindt van Quinn?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden.
    En ik vind Quinn eigenlijk ook een mooie naam voor
    dat eigenwijsje.

    BeantwoordenVerwijderen