vrijdag 17 februari 2023

Stitch Camp

De cursus Stitch Camp van TextileArtist is al afgelopen, maar mijn project is nog niet klaar. Deze keer heb ik 4 overgangen geborduurd. De eerste heb ik simpel gehouden, een blauwe steelsteek, Franse knoopjes met blauw en zwart en nog een paar losse zwarte steken.

De volgende overgang was wat lastiger. Ik heb een brede zwarte kettingsteek gemaakt en verder wat losse steken met wit en zwart.

Op deze overgang heb ik veel blauwe accenten aangebracht met satijnsteken en een omgeslingerde stiksteek. Aan de onderkant gebruikte ik zwarte overlappende festonsteken.

De laatste overgang kreeg veel Franse knoopjes en een applicatie. Verder gebruikte ik nog wat losse witte steken.

Ik ben nu op de helft van het aantal overgangen, wordt vervolgd.

4 opmerkingen:

  1. Het lijkt me nog een hele puzzel om mooie overgangen te bedenken, maar je bent al goed op dreef!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gedaan hoor. Je zult merken dat het steeds gemakkelijker gaat om te verzinnen hoe je de overgangen kunt maken. Veel plezier met de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er al heel mooi uit Annet, op naar de volgend vier.
    Weet je inmiddels wel wat je er t.z.t mee gaat doen???
    Zelf weet ik nog niet wat d mijn uitwerking gaat worden,
    de overgangen zijn wel al klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik met toegeknepen ogen kijk, dan lijkt het echt een geheel. Alsof alles bedrukt is. De overgangen maken het tot een eenheid. Het is eigenlijk net als met collage, waar je ook vaak verbinding zoekt. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen