vrijdag 10 februari 2023

Mandala

Vorig jaar begon ik met het haken van een mandala, de eerste rondes gingen natuurlijk snel.

Een paar dagen later was de middelste ronde met ananaspatronen klaar.

En daarna heb ik geen foto’s meer gemaakt tot de mandala klaar was. Hier heb ik hem geblokt op mijn yogamat.

Dan kon ik hem meteen even opmeten. Nu wist ik dat ik een ring van 70 cm nodig had.

Ik had de  mandala in de ring gespannen met steekmarkeerders en begon met het inhaken. Over dit kleine stukje heb ik wel een uur gedaan en het resulteerde in een pijnlijke pols. Geen succes dus.

Gelukkig wilde mijn echtgenoot de ring wel verven, zodat de mandala met stukjes van hetzelfde garen vastgeknoopt kon worden. Het afhechten van al die draadjes was nog wel even een klusje!

Update:
Het patroon vond ik op Pinterest.

11 opmerkingen:

  1. Prachtig Annet! Ja, het vasthaken aan een ring is geen gezond klusje, je hebt er een mooie oplossing voor gevonden 👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie op mijn blog. Wat een fraaie transfer had je eerder gemaakt. Ik smeer de acryl gel medium nu veel dikker dan eerst en dat lijkt wel een beter resultaat te gaan geven. En voor dit blogje: Wat een prachtige mandala heb je gehaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerst zag ik er een mooi ouderwets kleedje in, maar toen werd het een mandala!
    O ja, ik weet wat voor vreselijk werkje dat is met die ring...
    Goede oplossing heb je er voor gevonden!
    Ga je hem voor het raam hangen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben hem gisteren eindelijk voor mijn raam gehangen in mijn hobbykamer.

      Verwijderen
  4. Heel erg mooi geworden! Het patroon is natuurlijk ook bruikbaar voor een kleed, maar een mandala is wat eigentijdser.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wowww, mijn complimenten Annet, wat is de gehaakte mandala
    een juweeltje geworden. En wat geweldig slim opgelost, de
    geverfde ring, dat heeft mooi je handen gespaard

    BeantwoordenVerwijderen
  6. This is the kind of pattern that gets more beautiful the more round you add. Crocheting the mandala onto the ring must have been a hard job, ONE way to do it without causing your wrist to ache or your temper to boil is to do only a little each day. With slow crocheting and many thoughts it becomes a healing Mandala.
    Queenie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht eerst ook aan een nostalgisch kleedje. Maar dit is echt heel mooi. Is dat echt een naar klusje ? Dat in de ring haken, daar gad ik geen idee van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Maar ik kan me goed voorstellen hoe pijnlijk het was om hem in de ring te haken. Goede oplossing van je man! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is fantastisch geworden! Wat een goed idee om de ring te verven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! En wat een werk!

    BeantwoordenVerwijderen