dinsdag 6 januari 2009

Embroidery

Maanden geleden kwam ik voor het eerst chicken scratch tegen. Dat wilde ik graag uitproberen, maar het kwam er niet van. Gelukkig gebruikte Diane deze borduurtechniek op een paar van haar dotee dolls om me eraan te herinneren! Ik had nog wat restjes ruitjesstof en daar borduurde ik met 1 draad DMC op. Het geborduurde deel is 0,5 x 1 cm, mijn ruitjes waren een beetje klein!
Months ago, I discovered chicken scratch. I wanted to try it, but I forgot all about it. But Diane used this technique on some of her dotee dolls to remind me! I had some gingham scraps and used it to embroider with 1 thread of DMC. The embroidery is 0,5 x 1 cm (1 inch = about 2,5 cm). Daarna was het maar een kleine stap, om eindelijk weer wat aan TAST te doen. Ik was in oktober al begonnen met de crested chain stitch en dat heb ik vanmiddag afgemaakt. Deze steek is een combinatie van een kettingsteek en een koraalsteek.
Then it was a small step to do something about TAST. I started the crested chain stitch in October already and I finished it this afternoon. This stitch combines a chain stitch and a coral stitch.
Ik ben van plan om verder te gaan met TAST, om de rest van de steken hiervan ook te leren. Daarnaast ga ik meedoen met Stitch Explorer, de nieuwe uitdaging van Sharon voor 2009.
I want to continue with TAST, to learn the rest of the stitches too. And I'm going to participate in Stitch Explorer, Sharon's new challenge for 2009.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten