woensdag 19 december 2007

Kerstprojecten

Zondag hebben we alle kerstspullen weer tevoorschijn gehaald. We hebben een grote kerstboom in de huiskamer en een kleintje bij de eettafel. Voor de kleine kerstboom maakte ik dit kleedje. Ik heb het patroon zelf getekend. Voor de grote kerstboom wil ik ook nog een keer een kleed maken.M’n kerstquiltjes hangen ook weer. Het kerststalletje hangt in de gang waar eerst Sinterklaas hing. Het is een oud patroontje van Liesbeth, dat ik in 2001 in Waalre heb gekocht. Het was toen nog te moeilijk voor me om te maken, want het is maar 8,5 x 22,5 cm. Daarom heb ik het pas twee jaar geleden afgemaakt.De quilt met de kerstlampjes heet Twinkle Twinkle en hangt boven de eettafel. Dit is een project van meerdere jaren. Eind 2003 maakte ik de kerstman en de notenkraker. Maar in januari is een kerstproject niet zo interessant meer, dus verdwenen ze in de kast. Aan het eind van het jaar maakte ik de twee sterren en een deel van de kerstlampjes. Een jaar later voltooide ik de top en kocht ik vast stof voor de achterkant. Vorig jaar heb ik de quilt doorgequilt en verder afgemaakt.Gisteren heb ik de kerstkrans afgemaakt, waar ik vorige week aan was begonnen. Voor de foto heb ik hem even in de kerstboom gehangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten