donderdag 3 januari 2008

Waterlelies



Gisteren heb ik alle kerst- spullen opgeruimd en dit quiltje weer in de gang gehangen. Ik maakte het in 2003 en het is 13 x 13 cm. De waterlelie-blokjes zijn 4,5 cm. Om de vier blokjes heb ik nog een zwarte rand van 0,5 cm gezet. De border is gemaakt van blokjes van 1 cm. Het patroon van de waterlelies kwam uit een tijdschrift, ik heb het alleen verkleind. De border was mijn eigen idee. Het was de eerste en laatste keer dat ik een pineapple maakte. Ik vind het wel een heel mooi patroon, maar veel werk om te maken.

In de linkerkolom heb ik een nieuw onderdeel neergezet. Ik kom namelijk regelmatig leuke patronen tegen, die misschien ook leuk zijn voor anderen. De eerste link is een applicatiepatroon van Angie's Bits 'n Pieces. Het wordt een quilt met 12 Europese klederdrachtpoppen. Iedere maand een nieuwe, die de hele maand blijft staan. De eerste is Frankrijk. Er staat nog veel meer op deze site: o.a. paper piecing patronen, tutorials en quiltstencils.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten